11/01/2018 - 09:09

Τι θα συμβεί στο σώμα σας αν κόψετε τη ζάχαρη

Τι θα συμβεί στο σώμα σας αν κόψετε τη ζάχαρη

    Η ζάχαρη βρίσκεται σχεδόν παντού γύρω μας από το ψωμί του τοστ και τα κριτσίνια που μασουλάμε στο γραφείο μέχρι τα γλυκά που όλοι αγαπάμε. Και σίγουρα δεν είναι τόσο απλό να κόψει κανείς τη ζάχαρη, ωστόσο δεν είναι ούτε τόσο δύσκολο. Και όταν το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, πιθανότατα αξίζει η προσπάθεια να κόψουμε, ή έστω να περιορίσουμε συνειδητά, τη ζάχαρη από τη διατροφή μας. 

Τι θα συμβεί στο σώμα σας αν κόψετε τη ζάχαρη 

Η καρδιά σας θα σας ευγνωμονεί
Ο κίνδυνος να πεθάνετε από καρδιαγγειακή νόσο θα μειωθεί κατά τρεις φορές, σύμφωνα με έρευνα του James J. DiNicolantonio, ερευνητή στο Ινστιτούτο Καρδιάς St. Luke's Mid-Atlantic Heart Institute του Κάνσας. Γιατί; "Τα πρόσθετα σάκχαρα προκαλούν χρόνια αύξηση των επιπέδων της ινσουλίνης, η οποία ενεργοποιεί το συμπαθητικό νευρικό σύστημα, αυξάνει την αρτηριακή πίεση και τους καρδιακούς παλμούς" εξηγεί ο ειδικός. "Μέσα σε λίγες εβδομάδες αποχής από τη ζάχαρη να περιμένετε μείωση 10% στην LDL χοληστερόλη και 20 με 30% στα τριγλυκερίδια". 

Θα καθαρίσει το δέρμα σας από σπυράκια
Η συστημική φλεγμονή σχετίζεται με την ακμή και η ζάχαρη είναι φλεγμονώδης για τον οργανισμό. Μελέτη στην επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition βρήκε πως όταν άνθρωποι που δεν έπιναν αναψυκτικά άρχισαν να πίνουν ένα κουτάκι τη μέρα, τα επίπεδα της φλεγμονής στο σώμα τους αυξήθηκαν κατά 87%. 

Δεν θα κινδυνεύετε από διαβήτη 
Η κατανάλωση πρόσθετων σακχάρων ευνοεί την εναπόθεση λίπους στο συκώτι, κατάσταση που σχετίζεται με την αντοχή στην ινσουλίνη και εμποδίζει το έργο του παγκρέατος, το oποίο είναι αυτό που φυσιολογικά κρατά υπό έλεγχο την παραγωγή της, εξηγεί ο Robert Lustig, MD, συγγραφέας του Fat Chance: Beating the Odds Against Sugar, Processed Food, Obesity, and Disease. Σε μελέτη για την κατανάλωση ζάχαρης σε 175 χώρες, ο Lustig βρήκε πως η πρόσληψη 150 θερμίδων από πρόσθετα σάκχαρα είναι 11 φορές πιο πιθανό να συμβάλει στην ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2, συγκριτικά με 150 θερμίδες από πρωτεΐνη ή λιπαρά. 

Θα νιώθετε πιο χαρούμενοι
Είναι φυσιολογικό να έχετε μια τάση για... γκρίνια στην αρχή που θα κόψετε τη ζάχαρη. Μετά όμως τις πρώτες μέρες θα νιώθετε καλύτερα από ποτέ. Μελέτη από το Πανεπιστήμιο Κολούμπια βρήκε πως οι γυναίκες που ακολουθούν διατροφή πλούσια σε πρόσθετα σάκχαρα και επεξεργασμένους υδατάνθρακες είναι πιο πιθανό να βιώνουν άγχος, ευερεθιστότητα και διακυμάνσεις στη διάθεσή τους. 
 
Θα χάσετε (τα τελευταία) 3 κιλά 
Παρότι πιθανότατα θα αντικαταστήσετε κάποιες από τις θερμίδες της ζάχαρης με άλλες τροφές -π.χ. αντί για μια μπάρα δημητριακών με ζάχαρη θα φάτε μια χούφτα αμύγδαλα- συνολικά θα προσλαμβάνετε λιγότερες θερμίδες. Αν κόβοντας τα γλυκά μειώσετε τις ημερήσιες θερμίδες σας κατά 200 -εύκολο!-, θα μπορούσατε σε 6 μήνες να χάσετε παραπάνω από τρία κιλά.