14/09/2018 - 00:10

Η Google «επενδύει» στον τουρισμό της Θεσσαλονίκης

Η Google «επενδύει» στον τουρισμό της Θεσσαλονίκης

Συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης για την ενίσχυση του τοπικού τουριστικού κλάδου ξεκινά η Google μέσω της πρωτοβουλίας “Grow Greek Tourism Online”, ενός προγράμματος το οποίο, ήδη, έχει «ταξιδέψει» και σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς ανά την Ελλάδα.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Οxford Economics σχετικά με τον αντίκτυπο του διαδικτυακού περιεχομένου στον τουριστικό κλάδο, στην Ελλάδα μπορούν να δημιουργηθούν περισσότερες από 170.000 νέες θέσεις εργασίας, εάν το ψηφιακό περιεχόμενο για τον Τουριστικό μας τομέα αναπτυχθεί και φτάσει στα επίπεδα άλλων χωρών.

Μέχρι σήμερα, μέσα από την πρωτοβουλία Grow Greek Tourism Online, περισσότεροι από 100.000 Έλληνες, στελέχη μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων και μελλοντικοί επαγγελματίες του τουρισμού, έχουν εκπαιδευτεί δωρεάν σε ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία, σε περισσότερες από 80 πόλεις σε όλη την Ελλάδα.

Η ίδια μελέτη έδειξε επίσης ότι ένα 35% των τουριστικών αναζητήσεων αφορούν στον πολιτισμό, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της τουριστικής ανάπτυξης. Η Google, μέσω της πλατφόρμας Google Arts & Culture, ψηφιοποιεί δωρεάν και προβάλλει συλλογές από περισσότερα από 1.500 Μουσεία σε ολόκληρο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων 11 ελληνικών, όπως το Μουσείο της Ακρόπολης, το Μουσείο Μπενάκη, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και άλλων. Η πλατφόρμα παρουσιάζεται στους επισκέπτες της ΔΕΘ στο περίπτερο της εταιρείας.

Τώρα, στο πλαίσιο της συμμετοχής της στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και παρουσία του Δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Γιάννη Μπουτάρη και του Αμερικανού Πρέσβη στην Ελλάδα κ. Geoffrey Pyatt, η Google ανακοίνωσε το πρόγραμμα συνεργασίας με το δήμο, το οποίο θα υλοποιηθεί από τον Σεπτέμβριο του ’18 μέχρι και τον Μάρτιο του ’19.

Πρόκειται για ένα ακόμη πρόγραμμα της πρωτοβουλίας “Grow Greek Tourism Online” της Google, που αφορά στη δωρεάν παροχή συμβουλευτικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών προς τις τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, πάνω σε ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία,- εργαλεία όχι μόνο της Google αλλά και άλλων εταιρειών του χώρου - έτσι ώστε να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο πιο αποτελεσματικά για να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες καθ’όλη τη διάρκεια του έτους. 
Το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online για την Θεσσαλονίκη εντάσσεται στις δράσεις της "Εθνικής Συμμαχίας για Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση", την οποία συντονίζει το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης. 

Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε ο κ. Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, Γενικός Διευθυντής Google για Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρο και Μάλτα «οι αναζητήσεις των χρηστών του διαδικτύου για την Θεσσαλονίκη αυξάνονται συνεχώς, αποδεικνύοντας τη δυναμική θέση που διατηρεί η πόλη στον ελληνικό τουριστικό χάρτη. Σκοπός του προγράμματος Grow Greek Tourism Online είναι να ενισχύσουμε αυτή τη δυναμική, προσεγγίζοντας όχι μόνο τις αμιγώς τουριστικές, αλλά και κάθε επιχείρηση που προσφέρει στην εμπειρία του επισκέπτη.».

Από την πλευρά του, ο κ. Geoffrey R. Pyatt, Αμερικανός Πρέσβης στην Ελλάδα δήλωσε μεγάλος θαυμαστής «της πόλης με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και την μεγάλη οικονομική δυνατότητα ως περιφερειακός κόμβος, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι με την κατάλληλη ώθηση, η τουριστική περίοδος στην Θεσσαλονίκη μπορεί να επεκταθεί και να συμπεριλάβει όλο το έτος».

Η εκπαίδευση θα πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια ειδικών εισηγητών της Google, των Online Advisors, οι οποίοι έχουν λάβει ειδική, εκτενή εκπαίδευση πάνω σε διαδικτυακά εργαλεία για τον τουρισμό. Ήδη, τέσσερις Online Advisors, οι οποίοι κατάγονται από την Θεσσαλονίκη, έχουν εγκατασταθεί στην περιοχή και, κατά το επόμενο διάστημα, θα πραγματοποιούν δωρεάν εξατομικευμένες συναντήσεις, αλλά και ομαδικά σεμινάρια για τοπικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις του ευρύτερου τουριστικού κλάδου.

Οι εκπαιδεύσεις θα επικεντρώνονται σε θέματα ψηφιακών δεξιοτήτων καθώς και στο πώς μπορούν οι επιχειρηματίες να εφαρμόσουν στην πράξη τις δεξιότητες αυτές, προκειμένου να δείξουν στον κόσμο και τους δυνητικούς ταξιδιώτες τι έχουν να προσφέρουν η περιοχή και οι επιχειρήσεις της.

Κάθε τοπική επιχείρηση, είτε αυτή συνδέεται άμεσα είτε έμμεσα με τον τουρισμό, μπορεί να εγγραφεί στα ομαδικά σεμινάρια ή να ζητήσει μία κατ’ιδίαν συνάντηση στη διεύθυνση co/greektourism/thessaloniki.

Επιπλέον, για την περαιτέρω προώθηση της Θεσσαλονίκης σε ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο, η Google σχεδίασε μια αποκλειστική ‘ταξιδιωτική ιστορία’ για την πόλη μέσα από το Google Earth, η οποία παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες και στο περίπτερο της Google στη ΔΕΘ. Πρόκειται για ένα διαδραστικό χάρτη της Θεσσαλονίκης, που αναδεικνύει 27 από τα σημαντικότερα αξιοθέατα και ιστορικά μνημεία της πόλης, παρουσιάζοντάς την έτσι σε χρήστες όλου του κόσμου ως ένα τουριστικό προορισμό με ενδιαφέρον καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου (g.co/earth/thessaloniki).

πηγή: newmoney.gr